P&O ondersteuning: zonder zorgen met uw core-business bezig blijven

Iedere organisatie loopt vroeg of laat tegen personele aangelegenheden aan. Of het nu gaat om de administratieve afhandeling van een nieuw personeelslid, het opstellen van een contract, een functioneringsgesprek, verzuimregistratie of een ontslagronde. Niet iedere organisatie is bedreven in het opstellen en uitvoeren van een goed passend personeelsbeleid. Het PersoneelsHuys kan u hierbij helpen.

Wij werken samen met zelfstandige P&O-specialisten. Zij kennen de regels van het arbeidsrecht, zij kennen de arbeidsmarkt en ze begrijpen hoe ze ondernemers kunnen bijstaan met praktische raad en daad. Dat doen ze namelijk iedere dag. Een P&O specialist kan u veel werk uit handen nemen zodat u zich met ondernemen kunt blijven bezighouden.

U kunt bij onze specialisten terecht voor alle vragen op het gebied van:

Je kunt bij onze specialisten terecht voor de begeleiding bij individuele en collectieve ontslagprocedures, procesbegeleiding bij langdurige, complexe verzuimdossiers en re-integratietrajecten.

De markt verandert continu en dat heeft invloed op uw organisatie én het personeelsbeleid. De centrale vraag bij een strategisch P&O-beleid is of uw organisatie op termijn kan inspelen op een veranderende omgeving. Onze specialisten weten raad met dit soort vraagstukken en voorzien u van een gedegen advies en praktische tips en tools die u kunt inzetten voor uw organisatie.

Onze specialisten bieden interim management en ondersteuning van uw P&O-afdeling. Ook kunnen zij voor u optreden als jouw P&O-afdeling op afroep. Indien gewenst pakken zij vraagstukken rondom personeelsmanagement structureel aan en tillen uw personeelsbeleid naar een hoger niveau.

Elke organisatie vraagt om een andere aanpak. Onze specialisten hebben als interim  manager ruime ervaring opgedaan in diverse branches. Ze zijn in staat snel een oordeel te vellen over de problematiek en werken aan pragmatische oplossingen die ook op de lange termijn stand houden. Niet onbelangrijk: ze opereren discreet en gaan uiterst vertrouwelijk om met uw bedrijfsinformatie.

Veel organisaties willen de geldende arbeidsvoorwaarden en -regelingen op orde krijgen en houden. Onze specialisten zijn in staat om voor iedere organisatie een digitaal personeelshandboek op maat te ontwikkelen dat altijd actueel en toegankelijk is.

Voor het samenstellen van uw digitale personeelshandboek werken wij als associé samen met Excellent HR. Die heeft een digitaal handboek samengesteld met alle mogelijke actuele wet- en regelgeving. De specialist past dit standaard digitale handboek aan op uw situatie. Zo zijn alleen de regelingen die op uw organisatie van toepassing zijn, zichtbaar voor uw personeel. Het digitale personeelshandboek dat wij voor u samenstellen is dus custom-made en toegespitst op uw organisatie. Actueel, overal inzichtelijk én betaalbaar.

Met het standaard personeelshandboek als basis zijn onze specialisten in staat snel en adequaat uw personeelshandboek in te richten. Dat scheelt tijd en levert een enorme kostenbesparing op. Het handboek wordt veilig opgeslagen in de cloud. Uw werknemers ontvangen een link en een inlogcode, waarmee ze toegang krijgen tot het digitale personeelshandboek. Zo beschikken zij altijd en overal over de meest up-to-date versie van de wet- en regelgeving van uw organisatie. Gedoe en verouderde papieren versies van het handboek behoren voortaan tot het verleden.

Wilt u meer weten over het custom-made digitale personeelshandboek? Neem dan gerust contact met ons op.

Het werven en selecteren van personeel is tijdrovend. Veel P&O specialisten hebben ervaring als recruiter en weten hoe dit efficiënt en effectief aangepakt kan worden. Bovendien weten ze de weg op de arbeidsmarkt waardoor ze weten waar ze moeten zoeken. Door gebruik te maken van een specialist op het gebied van recruitment waarborgt u de kwaliteit van uw personeel.

Hoe werkt het?

Het PersoneelsHuys treedt voor u op als makelaar. Heeft u ondersteuning nodig, neem dan contact met ons op. Op basis van uw vraag en locatie gaan wij binnen ons netwerk op zoek naar de meest geschikte en beschikbare specialist in uw regio. De specialist neemt contact met u op om te bespreken hoe de vraag wordt opgepakt.

Wat zijn de kosten?

Behoudens een éénmalige entree fee van € 150,00 (exclusief BTW) bent u geen kosten aan ons verschuldigd. De entree fee betaald u zodra u aan de specialist de opdracht verstrekt om uw vraag in behandeling te nemen. Het PersoneelsHuys brengt bij de specialist een courtage in rekening. Dit gaat geheel buiten u om.

Onze specialisten

De specialisten binnen ons netwerk zijn net als u ondernemer. Ze zijn dus niet in dienst van Het PersoneelsHuys. Als zelfstandig ondernemer bepalen ze zelf of ze de aangeboden opdracht willen uitvoeren en tegen welk tarief.